onsdag 11 november 2015

Ledbrutna mammans önskelista inför jul

När jag går upp på morgonen, efter att ha delat mitt utrymme i sängen med en snart 5-månaders bebis halva natten, känner jag mig totalt ledbruten. Amningsställningen som jag somnar i på den högra eller vänstra sidan är inte den mest ergonomiska. Ligger jag på den högra sidan har jag dessutom en kudde under madrassen för att förhindra att Knyttet ska rulla ner från sängen (inte för att hon rullar iväg än, men man vet ju aldrig när hon ämnar börja med det). Min ryggrad känns som ett S vid morgonpromenaden med Allvädershunden.

Man kan väl säga såhär kort och gott, den här mamman är inte jättebra på att ta hand om sig själv när hon är föräldraledig. Hm, eller överhuvudtaget faktiskt. Jag prioriterar inte mig själv helt enkelt och lägger helst så lite pengar som möjligt på mig eftersom jag tycker det finns viktigare saker att lägga pengarna på. Därför började jag nu på morgonen under Allvädershundens promenad fundera på min egen önskelista den här julen:

  • Massage
  • Manikyr
  • Pedikyr
  • Ansiktsbehandling
  • SPA-övernattning med maken
  • Brunch med vänner, men utan barn
Kanske skulle tipsa maken om det här inlägget nu när november närmar sig sin mitt och julen snart är här?

Inga kommentarer: