torsdag 28 februari 2013

Att säga adjö

Idag var sista dagen på jobbet. Vilken emotionell dag. Jag trodde inte att jag skulle få klumpar i halsen var och varannan minut, men det fick jag. Jag kommer att sakna det. Framförallt kommer jag att sakna mina underbara kollegor som jag bara älskar. Men jag kommer också att sakna arbetet, människorna man träffar, arbetet vi utför.

Mina kollegor hade planerat en eftermiddag/kväll för att fira av mig. En helt fantastisk eftermiddag/kväll måste jag säga! Helt perfekt! Vi började med att fika hos vår chef som går i pension idag också. Blev så himla glad för att träffa honom, så att jag fick säga hejdå även till honom, eftersom han har varit ledig sedan jag återkom till arbetet efter min föräldraledighet. Sen åkte vi segway i en timme. Det var så sjukt roligt! Måste absolut göra det igen! Nu ligger jackan i tvättmaskinen, för den blev helt prickig av lera. Efter segway-turen åt vi middag på en mysig restaurang och jag fick en chokladprovning för två.

Imorgon startar en ny fas i livet och jag hoppas att jag har gjort rätt val. Det är svårt att bryta upp. Speciellt när jag har trivts så bra som jag har gjort. Men som jag har sagt förut, valet är gjort. Det är bara att köra. Vill försöka hålla kontakten med mina gamla kollegor och hoppas verkligen att jag tar mig i kragen och gör det också.

Inga kommentarer: