tisdag 19 februari 2013

Stopp i näsan

Min förkylning vill inte ge med sig och igår var det till och med så illa att min bästa förkylningsvän Nezeril inte kunde hjälpa mig att andas bättre. Ena näsborren var fullständigt igenproppad. Då tog jag till en liten manick som jag köpte för flera år sedan, men som jag aldrig haft modet att prova.

Egentligen hade jag tänkt köpa en sån här efter att ha sett ett avsnitt av Du är vad du äter med Anna Skipper:

Istället blev det att jag köpte en Nasaline, eftersom det var det de hade på apoteket då.


Så nu är den testad... Vad tyckte jag då? Var det så obehagligt som jag hade förväntat mig? Ja, det var det faktiskt. Det kändes som att ge sig själv en rejäl och avsiktlig kallsup. Fruktansvärt obehagligt tyckte jag. Det hjälpte inte fullt ut heller, men litegrann. Den näsborren som inte var lika täppt kändes ren och fin efteråt, fast det kändes också som att det rann lite vatten ur näsborrarna ett tag efteråt, vilket var lite irriterande. Men, metoden är säkert bättre för näsan än användandet av Nezeril. Fast jag måste säga att Nezeril kommer att fortsätta vara min bästa förkylningsvän. Nasaline kommer nog endast att vara ett sällan använt komplement till Nezeril misstänker jag.

Inga kommentarer: