tisdag 26 februari 2013

Endast 3 dagar kvar...

Arbetsdagar pratar jag om då, på mitt gamla jobb. På fredag börjar jag på nya jobbet. Är fortfarande tudelad, men har kommit på några fler saker som ska bli skönt att slippa förutom att jobba helgnätter. Det handlar mer om vissa funktioner i gruppen som skulle kunna vara bättre. Men ojojoj så jag kommer att sakna mina kollegor och vissa av mina arbetsuppgifter som jag älskar... Det nya jobbet kommer att vara något helt annat och jag kommer inte att ha samma frihet att utveckla arbetet och att sätta mina egna tider såsom jag har nu. Å andra sidan kommer jag att få helt andra och mycket bättre utvecklingsmöjligheter på det nya jobbet. Splittrad som sagt.

Just nu är det en massa sjukdom bland mina kollegor, så hälften av gruppen är hemma från jobbet. Trist så här min sista vecka då jag vill umgås med dem allihopa så mycket jag bara kan. Hoppas de kommer tillbaka till jobbet innan torsdag i alla fall. Min sista dag... Sen på fredag är det min första dag! Nya kollegor, nya arbetsuppgifter, nya saker att lära mig. Det är ändå grymt spännande!

Inga kommentarer: