onsdag 20 februari 2013

Effektivitet i ottan

Två nätter i rad nu har jag vaknat mellan klockan 2 och 3 på natten utan att kunna somna om. Imorse gick jag upp kl 4. Inte så bra, men så är läget. Det är värst vad man hinner med mycket när lägenheten är mörk och tyst och inte ens hunden och katten är vakna. I husen runt omkring är det också tyst och mörkt, inga lampor lyser i fönstren. Jag har fixat grejer på banken, kollat fejan, fixat i mailen med mera. Ska nog sätta igång en maskin tvätt snart.

En sak stör jag mig dock på. Inför bytet av jobb nu i månadsskiftet så är det en del grejer som behöver fixas. Bland annat måste jag skicka in en A-skattsedel. Passade på att logga in på skatteverket med mitt Bank-ID så att jag lätt och enkelt kunde skriva ut den. Lika bra att få det gjort liksom när bankdosan är inkopplad till datorn. Men, nehej! Den tjänsten är endast tillgänglig mellan kl 7-24! What the f***?!? Varför, oh varför, har man internettjänster som INTE är TILLGÄNGLIGA DYGNET RUNT???!!! Helt ofattbart faktiskt. Så nu måste jag vänta i FLERA TIMMAR innan jag kan skriva ut det förbenade lilla pappret... Mer än måttligt irriterad över detta. Om 1 timme är det dags för ett nytt försök...

Nu har jag varit uppe i 2 timmar. Funderar på om en frulle vore lämpligt och kanske att jag skulle göra mig iordning också och inte sitta här och skrutta i morgonrocken. Jag har börjat kunna andas genom näsan nu efter ett antal snytningar och en dos Nezeril. Inte helt fritt blås, men ändå ok. Det lättar något på trycket i huvudet i alla fall. Japp, sagt och gjort. Nu avrundar jag här, chop chop!

Inga kommentarer: