onsdag 27 februari 2013

Ingen mer amning?

Inatt är första natten då jag inte har ammat Modig alls. Han har sovit i vår säng och han vaknade på natten, men jag tog honom bara i famnen och så somnade han om. Länge nu så har jag ju endast ammat en gång per dygn, på nattetid. För ett tag sedan slutade jag amma på ena sidan för där ville Modig ändå inte ha mer, förmodligen på grund av att det inte fanns så mycket kvar att suga i sig. Det var ju inte direkt hans favoritsida. Har haft det på känn att jag nog inte kommer att amma länge till och nu kanske vi har kommit dit? Jag ska inte ta ut något i förskott, för det kan ju mycket väl hända att han kommer att vilja amma igen, men det kan ju också vara så att sista amningen av Modig har passerat. Man vet ju aldrig själv när det inträffar. Natten till igår då jag sist ammade Modig hade jag ingen aning. Det var inte så att jag försökte insupa varje detalj för att inpränta det i minnet direkt, nej jag gick på rutin i lite halvdvala och sen somnade jag om. Tänk om det var sista gången?! Sorgligt, kommer att sakna dessa mysiga stunder i så fall, men samtidigt bra. Då kanske han snart kan börja sova hela nätter nu. Det hade ju varit skönt.

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Ja, det är blandade känslor när det är slut. Lite befriande, lite sorgligt.
Kram!

Sara sa...

Ja, verkligen! Nu har jag inte ammat honom på ett par nätter i rad.