onsdag 27 februari 2013

Endast en dag kvar

Imorgon är sista dagen på gamla arbetet. Det känns mycket märkligt. Overkligt på något sätt. Att det är sista dagen jag styr bilen dit, sista dagen jag träffar mina kollegor. Hoppas sjuklingarna har kryat på sig. Lite spännande ska det bli imorgon dock, för kollegorna har planerat nåt för mig på eftermiddagen och kvällen, nåt roligt. Jag måste ta på mig varma kläder, mössa och vantar för vi ska göra något roligt utomhus i en timme. Sen kommer jag att komma hem vid ca 19-tiden, mätt och belåten. Är nyfiken och förväntansfull inför vad de har hittat på. Lite som ett barn på julafton. Längtar, samtidigt som jag inte längtar eftersom jag vet att det är slutet. Konstigt va. Jag vet ju vad jag har, men inte vad jag får. Det jag har är mycket skratt och glädje, roliga arbetsuppgifter. Det jag får är mer semester, inget kvälls- eller helgarbete, bättre förmåner. Men, det blir säkert bra, det är ju så jag måste tänka.

Inga kommentarer: