tisdag 22 januari 2013

Att skrutta

Det är något jag tycker om att göra. För mig är ordet skrutt mer än resterna av ett uppätet äpple, det är ett mysigt ord, ett kärleksord till mitt barn, ett sätt att njuta och ha det bra här hemma. Jag ska förklara.

Min älskade lille skrutt, Modig såklart, skrutten. Det brukar jag kalla honom med värme och kärlek.

Att skrutta; gå hemma i mjukiskläder och ha det bra, inte göra något särskilt utan bara mysa i mängder. Man ser ut lite som en skrutt (inte så fräsch och snygg), men man bryr sig inte. Man njuter i sin skruttighet.

Nu kanske det här inlägget känns lite som ett slöseri med tiden och ja, det kanske det är också. Men i skruttighetens tecken så bryr jag mig inte. Det är det som är det fina i det hela. Häpp! Mer skruttande åt folket! :P

Inga kommentarer: