torsdag 17 januari 2013

Dags för intervju

Jobbar fredag och lördag natt och är därför ledig idag. Dagen för min intervju. Först ska vi till BVC och lite sånt, sen tar vi bilen till staden där min intervju är. Maken och Modig kollar in stan och jag sysselsätter mig med min intervju. Ska bli spännande! Häromdagen skrev jag ut mina referenser och kopierade betyg och intyg som dom vill ha. Då frågade maken om jag är mentalt förberedd inför intervjun. Äsch, päsch, förberedd. Jag brukar inte förbereda mig mentalt inför intervjuer, utan jag går bara dit och är mig själv. Kanske inte jättebra, vad vet jag, men det minskar nervositeten i alla fall. Brukar inte vara särskilt nervös inför intervjuer. För jag vet att jag är en glad, trevlig och positiv person. Jag brukar inte göra ett särskilt dåligt intryck.

Problemet nu är väl egentligen att komma på vad jag ska ha på mig. Kan ju inte gå klädd som jag går till mitt nuvarande jobb, med underställ, jeans, varma skor och min Houdini som är varm. Nu är det ett kontorsarbete jag ska på intervju för. Då krävs det nåt som passar in i den miljön. Har jag fortfarande något som passar mig i den kategorin? Ja, det får dagen utvisa. Får jag jobbet så behöver nog garderoben uppdateras lite. Just nu är den väldigt bekvämt inriktad, men kanske inte så stilfull. Det är bara att anpassa sig, vilket jag brukar vara bra på.

Är dock fortfarande tudelad till att byta jobb. Jag vill, samtidigt som jag inte vill. Jag har faktiskt oftast grymt kul på mitt nuvarande jobb och har fantastiska, roliga kollegor. Det som inte känns ok är att jobba fredag- och lördagsnätter. Speciellt inte sen när maken börjar jobba i september.

Nej, nu är det bara att köra på! Full Sara-växel in på intervjun och ge allt! Sen får vi se vart det leder.

Inga kommentarer: