lördag 12 januari 2013

Tid med Modig

En dag utan jobb. En dag med min älskade Modig och maken. Underbart! Svärmor var också med på ett hörn. Hon passade Modig då jag och maken åkte och handlade mat, sedan tog vi allihop en promenad med hundarna. Modig slocknade i vagnen nästan så fort jag la ner honom i den, så trött var han. Efter det lämnade vi upp hundarna i lägenheten och gick till kvarterets pizzeria och käkade tillsammans. Sen gick svärmor hem med sin lilla vovve. Jag umgicks med Modig då maken gjorde sig iordning för att gå på en grabbfest. Kul att han kommer iväg och träffar lite polare tycker jag! Fick ett sms av honom nyss som berättade att han har bytt pappanummer. Har tydligen träffat en till föräldraledig pappa på festen. Kul! Hoppas de kan hitta på lite roliga grejer med ungarna tillsammans!

När maken gett sig iväg fick Modig kvällsvällingen och så ringde vi till min pappa. Han har fått en propp i halsen och ska läggas in på sjukhus imorgon. Jag är naturligtvis orolig för honom, medan han inte alls är orolig och inte tycker att jag ska vara det heller. Men det är jag ju ändå. Vi pratade i högtalartelefonen så att Modig skulle få höra morfars röst och morfar skulle få höra Modigs. Efteråt, när klockan var ca 19 borstade jag Modigs tänder. Sen var det dags för honom att nanna kudden. Han sov redan kl 19.15. De här nya kvällsrutinerna verkar börja funka faktiskt, för han är ju trött vid den tiden, men innan då vi hade honom hos oss i soffan var det ju inte så konstigt att han inte somnade så tidigt. Han blev ju distraherad hela tiden. Sedan Modig somnat har jag myst med några filmer och gått och stoppat in nappen då Modig har gnällt efter den.

Den här dagen med Modig får mig att inte vilja jobba. Jag vill ju bara vara med honom! Jag är så fruktansvärt tudelad i allt detta, men just nu njuter jag i alla fall av att det är helg och att vi har hela den här helgen tillsammans! Längtar tills imorgon då mitt lilla hjärta vaknar och vi kan mysa och busa tillsammans!

Inga kommentarer: