fredag 11 januari 2013

För lång arbetsvecka

Att gå från föräldraledighet till att jobba heltid känns rätt så tufft faktiskt och nu så här när den första veckan närmar sig sitt slut känner jag det i hjärnan på nåt sätt. Den känns lite sliten. De första tre dagarna var jag helt uppe i varv. Att jobba gav en grym kick, det var sprudlande roligt på något sätt. Idéerna flödade. Igår kände jag mig trött och sliten, nästan lite orkeslös. Entusiasmen var liksom inte där på samma sätt eller med samma styrka. Idag vill jag att fredag var igår, så att jag kan stanna hemma och vila upp mig. Nu är det inte lördag än, utan fredag och jag har fortfarande dagens arbetsdag att ta mig igenom. Den är ganska inplanerad, så jag kommer säkerligen att ha fullt upp ända tills det är dags att åka hem. Sen kommer helgen som manna från himlen! Mer tid med Modig och maken! Det enda som egentligen är viktigt!

Inga kommentarer: