tisdag 8 januari 2013

Dag två flög förbi

Råkade somna om lite imorse och gick inte upp förrän kl 5.25. Då är man glad att man har god tid på sig på morgonen. Strax efter att jag hade gått upp vaknade Modig. Tyckte synd om maken om han skulle få gå upp strax efter halv 6 på morgonen så Modig fick hänga med mig. Också en anledning till att gå upp extra tidigt på morgonen, för då har jag tid för honom om han vaknar. Det var så härligt att få dom två timmarna med honom, för usch så lite tid jag hinner träffa honom en vanlig arbetsdag!

På jobbet flög tiden förbi, precis som igår. När full-rulle-bebisen hade skoj med pappa och farmor fyllde full-rulle-mamman på med arbetsuppgifter. Sysslolös lär jag ju inte bli inom det närmaste på jobbet. Snarare tvärtom. Hm, precis som vanligt. Förstår inte hur jag lyckas, men det gör jag. På två arbetsdagar är 3 olika, större grejer på gång, plus lite annat smått och gott. Helt plötsligt var klockan halv fem och det var dags att åka hem. Hur gick det till?

Allvädershunden kom mig glatt till mötes i dörren och Modig sov i vagnen precis innanför då jag kom hem. Maken var i full gång med matlagningen. Det var en härlig känsla att komma hem och en glad stämning. Maken klarar hemmarollen galant och verkar inte ha några problem att hinna med nånting. Imponerande. Vet inte hur han lyckas? Han tycker att blöjorna är det värsta. Det känns bra att veta att det funkar. Modig har övat att stå och krypa med pappa idag. Snart så lyckas han säkert också.

Jag gillar mitt jobb, jag har roligt där. Har alltid varit lite av en workoholic. Under arbetsdagen hinner jag inte tänka så himla mycket, men när jag kom hem idag fick jag en stor klump i halsen. Det kändes som att jag ville gråta. Det här med att missa så mycket och att få så extremt lite tid tillsammans med Modig är hemskt... Tänk hur det blir sen när vi båda jobbar! Usch, vill inte tänka på det... Vill bara vara med Modig... Fast nu när jag har börjat jobba vill jag det med. Tycker om det. Jag är helt splittrad och vill allt på en gång. Dygnet har för få timmar och basala behov som att äta och sova tar för mycket tid. Det är inte lätt att vara i mitt tudelade tänk idag. Därav detta osammanhängande inlägg kanske?

Inga kommentarer: