måndag 21 januari 2013

Krypsteg

Kom hem från jobbet och min yogamatta låg utrullad på golvet. Trodde maken hade tränat, men det var någon helt annan som hade tränat på den. Nämligen Modig. Idag har han krupit på riktigt, längs med hela mattan! Den var bra att öva på eftersom han inte halkar när han försöker krypa. Maken visade mig, lekte med Modig så att han kröp framåt. Säkert två meter klarade han av att krypa utan att lägga sig ner emellan. Tänk att i fredags tog han sina första krypsteg på en annan matta, två, tre stycken och nu kryper han två meter. Utvecklingen är enorm! Snart kryper han på alla ytor! Energisk som han är så går det snabbt också, han vill fram, fram, fram! Sötnosen. Nu sover han sött i sin spjälsäng. Ska nog också gå och lägga mig nu, men låta lyset vara tänt en liten stund så att jag kan se på min lille, älskade krabat som håller mitt hjärta i sin lilla, fina hand...

Inga kommentarer: