torsdag 31 januari 2013

Besök hos tandläkaren

Varje månad dras det en summa från mitt konto via autogiro till Folktandvården. Idag var det dags att ta del av det jag betalar för. Det var dags för ett besök hos tandläkaren. Jag var lite orolig, för det har hänt en hel del som kan försämra tänderna sedan jag besökte dem sist. Jag var ordentligt sjuk då jag blev opererad och åt en del mediciner, dessutom har jag varit gravid. Men, bedömningen av min tandstatus var gynnsam. Hon upptäckte ingenting som verkade vara fel med tänderna, utan sa att det såg fint ut. Jag hade i princip ingen tandsten heller. Men hon nämnde dock att jag kunde bli duktigare på att använda tandtråd. Det vet jag med mig själv att jag är lite dålig på, men det är något jag försöker förbättra.

Hon frågade du röker inte, va? Jag sa, nej, jag röker inte, dricker inte och äter bara godis på lördagar nuförtiden. Haha, det låter kanske lite torftigt, men det är det oftast inte. Bra för tänderna är det också! Nu får jag vänta 18 månader till nästa besök och då ska jag träffa en tandhygienist.

Inga kommentarer: