söndag 27 januari 2013

Sjuklingen


Idag skulle vi egentligen ha gått på dop hela familjen. Men så inatt var Modig rätt så gnällig och på morgonen tyckte jag att han var väldigt varm. Tog tempen, för första gången på honom. Eller ja, farmor gjorde det en gång och då såg jag hur det gick till, men det var min första gång. Tyckte det kändes obehagligt att behöva ta tempen i rumpan på honom, för jag kommer ihåg att jag inte alls gillade det när jag var liten. Men, det gick bra. Den här var en sån modern, snabb termometer, med böjlig tipp. Tio sekunder, så pep den till och var klar. 38,3 grader hade han. Sen har han varit enormt snorig hela dagen också. Stackarn. Hade jättesvårt att somna, för det är jobbigt att andas för honom när han är täppt i näsan. Droppade i såna droppar med saltlösning imorse, men vet inte om jag tycker det hjälpte direkt. Då gillar jag en sån nässug bättre, som man suger ut snoret med så det hamnar i en liten behållare. Fast Modig gillar inte den alls. Blir helt hysterisk och vill inte ligga still. Sen har jag haft Kleenex-boxen nära till hands hela dagen också. Som ni säkert har förstått blev det inte något dop för Modig och mig. Vi stannade hemma och tog det lugnt. Jag hoppas han blir frisk snabbt! Ser verkligen inte fram emot att åka till jobbet och veta att min lille älskling är sjuk därhemma.

Inga kommentarer: