söndag 20 januari 2013

Första jobbhelgen

I helgen var det dags. Jag jobbade första helgpasset sedan innan Modig föddes. Anledningen till att jag söker andra jobb. Själva passen i sig är väl inte så farliga egentligen, det är tiden med familjen fredag och lördag kväll som jag inte vill vara utan. Nu när maken är föräldraledig fungerar det väl ok, för då är ju han och Modig hemma de dagar i veckan som jag är ledig. När han börjar jobba igen blir det värre och då blir ju helgerna lite "heliga" på något sätt, för det är ju då man ses ordentligt. Vill hitta ett jobb på dagtid innan dess.

Nästa helg jobbar jag också, fast bara på lördagen. På fredagen är jag ledig och då hade jag och maken planerat en myskväll med familjen. Så får maken ett meddelande från en vän som fyller år att han bjuder in grabbarna på after work. En sten i mitt hjärta, men det är klart att han ska åka och träffa grabbarna. Jag är ledig fler kvällar. Hade bara sett fram emot denna. Jaja, vad är en bal på slottet...

Så, imorgon drar ekorrhjulet igång igen. Upp kl 5. Suck... Ny vecka, nya tag.

Inga kommentarer: