söndag 10 april 2011

Brunchbesvikelse

Idag testade vi äntligen brunchen på Far i Hatten. Måste dock tillstå att den var en besvikelse och inte värd sina 95 kr enligt min mening. Nästa gång väljer jag hellre att äta brunch på Debaser för 149 kr. Toppnoteringen på menyn var deras bacon som var mycket vällagad. När sambon tillslut sa nej, nu ger jag upp strax efter att han hade yttrat att han var trött på att äta men inte mätt beslutade vi oss för att gå därifrån. Det som talar till Far i Hattens fördel är den mysiga atmosfären. Det var rätt mycket folk där också, så det är ju ett populärt ställe att gå till. Många måste ju ändå gilla maten, men jag kan inte säga att jag är en av dem.




Jag var mätt, men kände mig inte nöjd efter brunchen på Far i Hatten och efter lite övervägande blev det en liten tripp till Ben & Jerry's som ligger precis i närheten. Där fick vi en efterrätt som lockade smaklökarna till dans!

Det blev 2 scoop i en bägare som jag och sambon delade på. Testade den nya smaken Coconutterly Fair. Tyckte den var ok, men lite väl i det sötaste laget pga kokosen. På bilden är vi strax ovanför scoopet från himlen, då jag blev lite mer ego i mitt glassätande. Smaken jag talar om är FroYo Chocolate Fudge Brownie som smälter på tungan med en mjuk känsla och en helt oslagbar smak! Mmm... Hade kunnat äta tre scoop själv med bara den smaken! Det dumma med valet att äta glass var att den nu har nästlat sig in i mina tankar, mina smaklökar vill fortsätta dansa så som de fick en kort stund idag. Nu gäller det för mig att inte låta dem ränna runt på byn och äta glass var och varannan dag, för då kommer det att gå helt åt skogen med min nyfunna, mer hälsosamma livsstil.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Trist när man kostar på sig att gå ut och äta och det visar sig att maten är medelmåttig......Tur att glassen var god, och jaa, hur ska man kunna hålla sig till det nyttiga, hälsosamma när alla glasskiosker poppar upp här och där, hmmmm......

Sara sa...

Det där med glassen är extra svårt när solen skiner! Jag tror att jag måste unna mig, men med måtta.