onsdag 20 april 2011

En härlig dag i Köpenhamn

Här kommer rapporten om min och sambons första dag i Köpenhamn. Den har mest bestått av att äta och gå, samt lite shopping. Imorgon har vi tänkt vara mer fokuserade. Ska besöka Experimentarium och tänkte kolla in Fisketorvet, ett köpcentrum som är granne med vårt hotell som jag nu sitter i. Vårt rum är ett väldigt fint (men litet) hotellrum. Jag är nyduschad (badrummet är skitsnyggt) efter en stund på gymmet som dom har här. Vi bor på samma våning som gymmet, vilket jag tycker är helt perfekt! Hotellet heter Copenhagen Island, är fyrstjärnigt och ligger på gångavstånd från centrum precis vid en kanal. Här är jättefint! Vi är supernöjda med vårt hotellval hittills! Förutom att det den trådlösa Internetuppkopplingen inte funkar som den ska. Då är det bra att ha 3, så vi kan använda mobilen utan extra kostnad och koppla telefonens internet till datorn! Men det är 1000 gånger bättre än det "5-stjärniga" hotellet vi bodde på i Turkiet för ett par år sedan!



Har som sagt mest shoppat ätbara grejer, men hittade även två par örhängen på Accessorize som jag tänkte dela med mig av:

Inga kommentarer: