tisdag 26 april 2011

Måste jag åka till jobbet idag?

Klockan ringde 5.30. Jag var inte redo. Hade riktigt svårt att somna igår kväll för att tankarna bara snurrade runt i huvudet. Efter ett himla massa snoozande med 5-minuters intervaller gick jag upp, mot min vilja. Nu sitter jag här på soffan med min frukost och funderar på om dom skulle märka på jobb att jag inte är där? Kan man skolka som vuxen? Det jag helst av allt vill är ju att krypa tillbaka ner i min mjuka säng, under mitt gosiga täcke och låta huvudet sjunka ner i kudden. Jag vill göra som strutsen och "stoppa huvudet i sanden", låtsas om att det inte alls är en vanlig vardag idag då jag inte längre har semester.

Nu vaknade mr D till också. Han kom sakta ut i hallen och sträckte mjukt på sig. Han är också trött, har redan lagt sig ner igen på vardagsrumsgolvet. Han är nog bara vaken för att jag är det, för på vardagar är han faktiskt mer morgontrött än vad jag är. Sötnosen. Mr D hade blivit glad om jag skolkade, då hade han fått ha mig för sig själv hela dagen och vi hade kunnat bege oss på en mysig långpromenad.

Jaja, jag vet. Jag måste åka till jobbet. Jag är en duktig flicka och duktiga flickor skolkar inte. Speciellt inte när dom redan är vuxna och har ett jobb att åka till. Typiskt...

3 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Hoppas att det ändå blir en OK dag. Det brukar bli bättre när man väl kommer igång och iväg.

Carro sa...

Nööö stackare och stackars mrD sötnosen då.Ni får se fram emot nästa gång du är ledig och planera en heldag med sovmorgon och långpromenad. :-)

Sara sa...

Dagen har varit bra på jobbet. Har mycket roliga grejer på gång. Det är alltid värst innan man har åkt iväg, sen när man väl är igång går tiden fort.