lördag 30 april 2011

Valborg?!

Har inte riktigt fattat att det är Valborg. Valborg betyder ingenting för mig längre.

När jag var liten så var det så mysigt, pappa och obiologiska mamma gjorde en stor eld på gården och vi satt påbylsade i kvällskylan framför elden med godis och läsk (eller dricka som vi säger i Västmanland). Ibland hade vi folk på besök som myste med oss framför elden. Vi satt länge medan elden falnade allt mer.

När jag var yngre vuxen fick Valborg en annan mening. Då var det festande med kompisar som gällde i nån park, Stadsparken i Lund var en favorit. Stötte på en del snygga killar där på Valborg minns jag. Parken var full av människor som gjorde samma sak som vi, satt på en filt med sina vänner och åt picnic och drack alkohol medan solen sjönk på himmelen och det blev natt.

Nu är jag i ett mellanläge där jag inte festar till det och där jag inte har några barn att fira det med heller. Valborg är bara ännu en vanlig dag, den 30 april. Kanske kommer Valborg att betyda mer för mig igen när jag får egna barn som tycker det är spännande att se på elden och mysa?

PS. Grattis på födelsedagen Kungen, för idag är ju faktiskt Din 65-årsdag! :D

Härlig bild på vår Kung ute i blåsten! :)

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Så söt han var på den bilden ;)

Sara sa...

Visst va han! :)