måndag 4 april 2011

Framgångsveckan dag 1

Den nakna coachen startar den här veckan ett samarbete med Framgångsbyrån STHLM. Jag tyckte det lät spännande och beslutade mig för att försöka hänga på.

Dagens uppgift: Fem egenskaper för att vara framgångsrik. Fundera över vad framgång innebär för dig! Tänk på människor du anser framgångsrika, vad har de för egenskaper?  Vilka egenskaper behöver du ha för för att bli mer framgångsrik?

Ujujuj, nu måste jag tänka till. Det beror ju lite på vilken typ av framgång jag eftersöker. Men om jag ska börja mer allmänt så beundrar jag personer som vågar satsa fullt ut. Själv kan jag vara lite för försiktig och inte våga avvika för mycket från min trygghet som jag skrev om igår. Jag hade velat vara mer positiv även då det blir motgångar och ändå fortsätta tro på det jag gör, samt uthållig i det jag vill göra. Inte bara vilja här och nu, utan också att kunna vara tålmodig i det jag vill. Att inte tröttna eller tappa lusten så att säga. Jag beundrar dom som har bra självdisciplin, som bestämmer sig för att genomföra något och sedan faktiskt gör det. Speciellt när det rör en själv som person. Jag har en viss tendens att falla tillbaka i gamla, ohälsosamma vanor, något som jag skriver om i min andra blogg. Jag är också imponerad av människor som tar för sig av livet, som tar plats var de än går utan att vara buffliga. Dessa människor är så superba på att nätverka!

Summering:
  • Våga satsa fullt ut
  • Vara positiv även vid motgångar
  • Vara tålmodig och inte ge upp
  • Ha självdisciplin
  • Nätverka i alla situationer
När jag läser igenom min summering känner jag nog att jag har fått in fem rätt bra punkter för framgång. Det jag jobbar med mest med mig själv för tillfället är självdisciplinen vad gäller min kost, att vara positiv vid motgångar, samt att inte ge upp. Båda har att göra med min strävan efter att bli mer hälsosam. Nu när jag är sjuk är detta extra viktigt! Jag tror dock att mina fem punkter är applicerbara även i andra situationer när man strävar efter framgång.

1 kommentar:

Den nakna coachen sa...

Härligt att se att du tar dig an Framgångsveckans första övning med så stort engagemang.

Fortsatt lycka till!

Kram
Linda