torsdag 21 april 2011

Borta bra men hemma bäst

Visst stämmer det! Jag längtar inte bort utan tycker det är superskönt att ha kommit hem. Med det säger jag inte att det inte var skönt att komma bort, för det var det. Visserligen tror jag varken att jag och sambon hann varva ner tillräckligt för att kunna njuta fullt ut, men att bara flanera på stan, äta, sova, gå på utställningar och studera omgivningarna var härligt.

Det är nu fyra dagar kvar av min ledighet. Fyra mycket välplanerade, sociala dagar. Ser fram emot dem, men befarar att de kommer att försvinna förbi alldeles för fort. Sen är det tillbaka till vardagen som gäller.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Ja det är väl märkligt att det är så skönt att komma hem när man så förtvivlat längtat bort. :D Men tur är väl det ;)

Sara sa...

Haha, ja, annars hade livet varit jobbigt!