tisdag 5 april 2011

Framgångsveckan dag 2

Dagens uppgift: Visualisera och dagdröm! Sätt dig bekvämt i lugn och ro. Låt tankarna strömma till och visualisera din framtid. Vem är du, hur ser du ut, hur ser det ut runt omkring dig, dofter, färger, miljö. När du anser dig vara klar, rita, skriv, måla det viktigaste av din vision.

VEM ÄR JAG:
Jag är en kvinna som skrattar mycket, trivs med mig själv och mitt liv. Jag vet vad jag vill och jag tar för mig av livet. Min familj (sambon som har blivit min man och våra 3 barn) betyder allt för mig. Jag arbetar självständigt med någonting som engagerar mig, någonting som jag tycker är roligt. Jobbet berör människor, text och/eller djur och tar tillvara på mina starka sidor, men mitt arbete är inte på heltid, eller kan delvis utföras hemifrån. Ekonomiskt sett har jag tillräckligt för att inte oroa mig. Jag har lärt mig att slappna av och göra det bästa av min tid, att prioritera sånt som är viktigt för mig, samt att säga nej till saker utan att få dåligt samvete. Jag tar hand om mig själv och lever hälsosamt med hjälp av träning och en bra och balanserad kost.

HUR SER JAG UT:
Jag väger ca 60 kg, är slank men inte spinkig. Jag ser glad ut med glimten i ögat. Ögonen är inte trötta, inga påsar eller mörka ringar. Jag utstrålar värme och trygghet.

HUR SER DET UT RUNTOMKRING MIG:
Familjen bor tillsammans i ett äldre, rymligt hus i vit puts med närhet till den grönskande naturen. Inredningen är ljus och luftig med en modernt lantlig känsla. Vi har ett par hundar, en liten och en stor. Vi bor inte så långt från ett lite större samhälle, med storstan på bilavstånd.

Det här var ingen lätt uppgift. Sen satt jag visserligen inte helt i lugn och ro. Det hela känns verkligen som en utopi, en typ av sagolik idyll som inte är baserad i verkligheten när jag läser igenom det. Jag tror inte att jag kommer att hamna där, för livet är inte så lätt som min text beskriver, men visst är det någonting att sträva efter. Vissa delar går ju absolut att uppnå och det försöker jag ju göra varje dag när jag arbetar, när jag funderar över framtiden och hur saker och ting ska lösa sig.

2 kommentarer:

Cc sa...

Har du haft loppisen, hur gick det. Här är ju en som är galen i loppisar. Kram

Sara sa...

Nej, loppisen är på lördag i Folkets Park. Det finns 60 bord, så massor av spännande grejer att botanisera bland! :)