fredag 8 april 2011

Utrensning på vinden

Imorgon är det ju dags för vårloppis i Folkets Park. Idag var jag och sambon upp på vinden för att rensa ut gammalt skit som kanske kan bli nya fynd för någon annan. Av 5 banankartonger, 2 sopsäckar, 2 pappkassar och en mikro blev det bara en banankartong och en pappkasse som åkte tillbaka in i vindsförrådet. Det tycker jag är rätt bra utrensat! Visserligen har vin en massa annan skit där också, men det får väl stanna kvar där det är lite längre, haha. Jag tycker vi har fått undan mycket på vinden och förhoppningsvis kan jag få, om inte allt, så i alla fall mycket sålt imorgon. Tanken är att jag ska vara superbillig så att jag blir av med en massa grejer!



En liten tanke slog mig. Jag tror att det är hälsosamt att rensa ut sådär ibland, att inte tyngas ner av allt man samlar på sig som man egentligen aldrig mer kommer att använda (hoppas bara att mikron och elvispen vi har i lägenheten håller många år till, haha).

2 kommentarer:

Ylva sa...

Oj, du är den andra jag läser om som har vindsröjning, på lika många dagar. Undrar om detta ska ge mig en liten "hint" :D

Sara sa...

Hihi, ja det kanske det är? Man har ju en viss tendens att samla på sig en massa grejer. :)