torsdag 14 april 2011

Sömngångaren

Det är jag det. Som om jag är helt bortdomnad från omvärlden, i en liten, trött bubbla. Jag skulle så gärna bara sova en timme till eller två, ja t.o.m. 30 min till hade gjort skillnad. Så kan det gå när man går och lägger sig alldeles för sent på kvällarna, varje kväll. Inte så konstigt att jag aldrig kommer ifatt, att jag även på dagtid känner det som om jag skulle kunna somna när som helst och att jag på eftermiddagen saknar energi. Att jag aldrig lär mig...

4 kommentarer:

Ylva sa...

Här är en till.......har sysslat med det i alla år, till slut fick jag en hjärtinfarkt. Tror du jag lärde mig min läxa.......NEJ! Jag håller på ännu........saknar ord :(

Sara sa...

Vad läskigt med en hjärtinfarkt! :( Du måste lära dig din läxa Ylva! Det är inte värt att riskera hälsan.
Jag försöker jobba med det där att somna i tid och jag hoppas att jag ska komma in i bättre sömnrutiner. Måste bara lära mig att stänga av både tvn och datorn. ;)

Ylva sa...

Ja det är just det att man inte vill släcka ner dessa två apparater :) En kompis till mig som har samma problem fick tipset att ställa väckarklockan på "rätt" "sovatid" och när klockan ringer så går hon och lägger sig.........kanske ska testa det :) ;)

Sara sa...

Hm, det var faktiskt ingen dum idé! Kanske skulle testa det jag med? :)