söndag 10 april 2011

Framgångsveckan dag 7

Dagens uppgift: En dag för reflektion – Vila och Fira! Framgångsveckan har kommit till sin sista dag och det är dags att reflektera över hur du tycker att veckan har varit. Ställ dig frågan, Vad har jag gjort bra? Besvara endast frågan, vad har jag gjort bra! Njut av dagen och hedra dig själv för de steg du har tagit och fira dina framgångar! Ingen framgång utan firande. Vila och fyll på energi på ett sätt som passar dig.

Hm, jag vet inte riktigt om jag har vilat och firat direkt. Men jag har haft en rätt härlig söndag med besök på loppis, brunch, favoritglass och promenad i solen, så njutit av dagen har jag definitivt gjort. Jag har hunnit läsa det jag föresatte mig att läsa idag och jag känner inte för att städa, så jag skjuter upp det tills imorgon (då det är ett måste). Lever för dagen liksom. Nu måste jag tänka tillbaka på vad jag har gjort som har varit bra den här veckan:
  • Inte ätit onyttigheter trots förkylning (förrän idag), vilket har bidragit till att jag har gått ner i vikt även då jag inte har tränat.
  • Funderat mycket på boendesituationen, alternativ som vi har, om vägen till ett boende vi trivs med kan vara annorlunda än planerat.
  • Rensat ut bland massa grejer jag har samlat på mig, men aldrig använder och sålt dem på loppis. De intjänade pengarna planerar jag att använda på vår Köpenhamnsresa för lite shopping och god mat.
  • Åstadkommit mycket på jobbet avseende ett stort projekt jag planerar.
  • Accepterat en situation på jobbet som jag inte kan förändra.
  • Genomfört framgångsveckan från dag 1 till 7.
För att avsluta framgångsveckan på topp så vill jag bara säga att jag är en kvinna som kämpar för det jag vill uppnå, min framtid ligger i mina egna händer och jag tror på att jag kan uppnå de mål jag strävar efter pga att jag är flexibel vad gäller min väg dit. Framgång är vad man gör den till!

2 kommentarer:

Framgångsbyran sa...

Wow! Du har verkligen använt dagarna väl under Framgångsveckan. Låter roligt och värdefullt. Den där dagen då det inte passade att leva som om du redan var där, i din vision, ja den går ju att tänka på vilken dag som helst. Det funkade inte optimalt för mig igår heller. Men tanken är skön och jag gör det gärna igen. En dag när man verkligen behöver det kanske.
Varmt lycka till med allt du ser i din vision! Vi ses på webben ;-)
Kramar Inger

Sara sa...

Tack! Jag ska försöka att leva mer medvetet med min vision i sikte framöver! :)