fredag 22 april 2011

Några bilder från Köpenhamn

Tänkaren
 Sista dagen gick vi en promenad längs kanalen vid vårt hotell.


Jag vet inte riktigt vad dessa hänglås på bron skulle symbolisera? Evig kärlek kanske? Men jag tyckte om dem och kände att jag ville föreviga dem på bild.



På bryggan längs kanalens ena sida låg en gammal cykel uppdragen. Det ser ut som att den har legat i vattnet ganska länge, men på nåt sätt tyckte jag att den var så vacker där den låg, bortglömd.

Vacker konst eller ett cykelvrak som hör hemma på tippen?



Ruindel som används som en del av en park. Fantastisk!

Kontraster.

4 kommentarer:

Carro sa...

Vilka underbara bilder ! Vad duktig du är på att fota :-)
Kram hoppas ni hade en skön minisemester !

Sara sa...

Tack vännen! Tänk vad man kan göra med en mobilkamera!
Vi hade en skön semester, dock gick tiden tyvärr alldeles för fort, som den brukar göra.
Kram

Västmanländskan sa...

Vad härligt ni har haft det!

Tanken med låsen är visst att man ska rista in sina och sin älskades initialer, låsa fast låset och kasta nyckeln i vattnet. Då ska kärleken vara för evigt.

Sara sa...

Ja, jag har också läst det på en annan blogg. Mysigt tycker jag!