fredag 1 april 2011

Vet inte hur det funkar

Har precis blivit medlem på Bloglovin efter rekommendation från Klokegård, en blogg jag följer. Dessutom har jag lagt till mina två bloggar på Blogkeen, men inte blivit medlem än. Borde jag det? Jag måste erkänna något. Jag vet inte vad jag håller på med? Jag vet inte hur dessa två tjänster funkar och hittar ingen förklaring på sidorna heller. Jag tror inte att jag kommer att hinna hänga med på flera ställen samtidigt? Följer ju mina favvisbloggar redan här på blogger. Det är ju enklast att ha allt samlat på ett och samma ställe tänker jag. Men, kanske kan jag hitta fler besökare från dessa sidor, vem vet? Jag känner mig helt rudis på det här. Som världens mest otekniska person. Måste jag nu logga in på dessa två sidor hela tiden, liksom uppdatera dem på något sätt? Eller kan jag bara bli medlem och sen låta saken bero? Någon som vill ge mig några bra tips och råd om Bloglovin och Blogkeen?

PS. En sak som jag har tänkt på med alla dessa bloggsidor där man kan lägga upp sin blogg. De visar alltid de populäraste bloggarna hela tiden. Jag hade velat ha en möjlighet att klicka på nyast tillagda, dagens tips (och då inte de populäraste) och random eller nåt sånt, för att lättare hitta bloggar som man kan gilla. För egen del tycker jag det är kul att hitta även mindre bloggar, med färre besökare och se vad de har att säga. Ja, det var en tanke jag hade bara.

4 kommentarer:

Sara sa...

Ok, nu blev jag medlem på blogkeen också. Tänkte att äsch, det är väl lika bra. :/

nillas liv på pinnen sa...

Jag har inte lagt min blogg någonstans. Försökte en gång för ett par år sedan men när det inte funkade på en gång sket jag i det.
Det är kul att få nya läsare men för mig är det skrivandet och kontakten med andra bloggare som är det roliga.

nillas liv på pinnen sa...

PS
Därmed INTE sagt att det är något fel på att försöka få fler besökare!
(Kände att jag kanskelät som en moralist i förra kommentaren.)

Sara sa...

Haha, ingen fara! Jag håller med dig, det är kontakten med besökarna som gör det hela roligt! Min blogg är dock inte så stor och har än så länge inte så många besökare. Om såna saker kan hjälpa folk att hitta hit så tycker jag det är toppen! Sen är det ju dom som gillar det jag skriver som återkommer. :D