torsdag 7 april 2011

Framgångsveckan dag 4

Dagens uppgift: Skriv ett beundrarbrev till någon du är avundsjuk på. Finns det någon som du känner dig avundsjuk på? Det flesta pratar om att man mår bäst av att inte jämföra sig med andra eftersom det kan leda till avundsjuka. Men ibland kan avundsjuka vara riktigt positivt. Det kan bidra till att du lättare observerar din längtan och utvecklar drivkraften så att du kan förverkliga dina drömmar. Använd avundsjukan som inspiration för din egen framgång och skriv ett beundrarbrev till henne/honom.

Mitt beundrarbrev är till min sambos kompis flickvän:

Hej vännen!

Jag ville bara berätta för dig att jag beundrar dig på så många sätt. Du är en jättetrevlig och söt tjej som har så mycket i ditt liv som jag skulle vilja ha eller i alla fall ha mer av. Det jag vill börja med att säga är att jag tycker du har en varm och omtänksam personlighet, du är glad, positiv och har starka, goda värderingar. Du är ambitiös, kämpar för det du vill ha och allt du ger dig på verkar du klara av. Du är dessutom en av de smartaste personerna jag känner.

Som du vet har jag aldrig varit en träningsmänniska, medan du har tränat hela livet och har ett kontinuerligt sug efter att träna. Jag skulle önska att jag också kunde känna så inför min träning, att jag inte kan vara utan den. Sedan januari kämpar jag med att träna och gå ner onödiga kilon i vikt som jag har samlat på mig genom åren som gått. I flera års tid har du pushat mig och sagt till mig att jag borde börja träna, att jag kan och du har även gett mig tips på vad jag kan göra för att komma igång. Det faktum att du har brytt dig om mig och önskar att jag ska lyckas visar bara vilken härlig person du är. Jag är tacksam för att du vill dela med dig av din kunskap om motion och hälsa och att du peppar mig och föreslår att vi ska träna tillsammans när jag har kommit igång.

För drygt ett år sedan fick du och din kille ett litet barn. Ett litet mirakel i era liv som har blivit det er värld kretsar kring. Jag ser hur mycket ert barn betyder för dig och vilken bra mamma du är. Jag önskar att jag också snart ska få känna känslan av att vara gravid och att få min värld att vända upp och ner på ett helt fantastiskt sätt genom att ge liv åt ett eget litet mirakel.

Tack för att du är den du är, för att du genom din självdisciplin sporrar mig att bli bättre och för att du sprider sån värme och glädje till dina medmänniskor!

Kramar Sara

5 kommentarer:

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Vilket härligt brev. Jag blev så glad av att läsa det.

Sv: Vad roligt att läsa att du blev glad när du läste mitt inlägg. Jag blir rörd, för det är så härligt att sprida glädje!

Önskar dig den bästa kväll!

Den nakna coachen sa...

Wow...Underbart beundrarbrev. Jag blir berörd av ditt engagemang.

STOR kraam

/Linda

Sara sa...

Tack så mycket! Ni driver båda två väldigt inspirerande bloggar som jag är glad över att ha hittat! Kram :D

Framgångsbyran sa...

Hej Sara! Tack vare Cecilia fick jag också ta del av ditt brev. Sara, nu inspirerade Du mig till att ta min avundsjuka/beundran ett snäpp till! Jag har också en sådan person i min krets som jag vill ska få höra vad jag känner. Så många fina tankar förmedlade, en sådan uppmärksamhet av din vän! vilket härligt brev du skrivit!
Tack för att jag fick läsa, kommer vilja läsa mer om vad du skriver om på din blogg. Vanvettigt kul hur Framgångsveckan har spridit sig och att den gör skillnad!
Varma Hej från Inger

Sara sa...

Tack så mycket Inger!
Jag blir alldeles varm inombords när jag får sån härlig respons som jag har fått på detta inlägg. Jag måste ha gjort nånting rätt när jag berör andra människor med det jag har skrivit. Jag ser fram emot dagens framgångsuppgift! :)