onsdag 27 april 2011

Råd är alltid bra att ha

Läste precis 60 inspirerande råd för ett underbart liv hos Mediababe. Blev inspirerad. Vissa saker gör jag redan, en del saker strävar jag efter. För alla vill vi väl leva ett underbart liv? Alla 60 sakerna har jag dock inte riktigt funderat över tidigare.

Goda råd ja, det kan man väl aldrig få för många av. Sen gäller det att lyssna in dem och ta till sig dem som passar en själv. Jag tror att det är otroligt viktigt att lyssna på sig själv när man kommer till beslutsstadiet. Min pappa säger alltid att man ska göra det man tänker först och det har jag många gånger märkt att det faktiskt stämmer. Det handlar om att följa sin instinkt. Så när man får goda råd ska man lyssna efter det där klicket inombords som säger att ja, det där är rätt för mig. Det där som frammanar känslan av att det passar in liksom en pusselbit. Gör man det så blir beslutet enklare. Det tror jag i alla fall.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Ojojoj, jag läste till nr 20. Sedan var jag trött bara av det.......kan bero på att jag har migrän idag och känner mig trött eller så var det alldeles för ambitiöst för mig :) Jag tror mer på ditt råd, lyssna till din inre röst och gör det som känns rätt :)

Sara sa...

Hehe, ja det var lite många att läsa igenom. Jobbigt att du har migrän... Hoppas det går över snart. Kram