lördag 9 april 2011

Vårloppis ger cash i hand

Det har varit en rolig dag! Jag gillar att sälja grejer på loppis, för det är så mycket dramatik i det hela med allt prutande och lockande och diskuterande. Jag var enormt billig med mina grejer, sålde mycket för en femma eller tia, men ändå vill folk pruta.

Jag fick inte bordet vi hade sett ut, men blev nog mer nöjd med det jag tog, för jag fick stå med solen i ryggen hela dagen och det var varmt och skönt. Vi kom dit med 6 banankartonger, 2 sopsäckar, 2 pappkassar och en mikro. När vi gick hem efter dagens slut hade vi 2 banankartonger, 1 halvfull pappkasse och 1 sopsäck med några få grejer i. Totalt har jag sålt för 1 970 kr. Bordet kostade 200 kr att hyra. Alla saker jag sålde var dock inte mina, min vinst blev 1 195 kr. Inte så himla illa för en dags roligt arbete. Riktigt skönt är det också att ha fått utrensat bland våra grejer, att ha fått sålt sånt som man ändå aldrig använde. Tänk vad man samlar på sig egentligen.

Imorgon är det loppis i Folkets Park igen, men då har inte jag något bord. Funderar på att gå dit en svängom för att se vad där finns. Idag hann jag inte med det. Vi ska ändå in dit då eftersom vi funderar på att testa brunchen på Far i Hatten. Sambon säger dock att om vi går på loppis imorgon så får inte jag handla nånting. Fy så trist...

Nu är jag helt slut, i huvudet, i kroppen, överallt. Det jobbiga är att om 40 minuter så måste jag åka och jobba i 8 timmar... Gäsp, jag som vara vill sova... Zzzzzz

4 kommentarer:

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Tjäna pengar idag och shoppa upp dom i morgon. Tja, varför inte. :)
Kul att det gick så bra!

Ha en skön kväll!

Sara sa...

Tack! Ja det var kul! Och skönt att inte behöva släpa hem så mycket grejer också! ;)

Ylva sa...

Låter trevligt att sälja saker och tjäna lite pengar. Däremot inte fullt lika trevligt att gå på loppis med köpförbud men det kan du nog krångla dig ur på något vis, hihihi. Hoppas du lyckas hålla dig vaken på jobbet inatt nu :)

Sara sa...

Hehe, jag kan nog komma på nåt knep om det är nåt jag verkligen vill ha!
Jag lyckades hålla mig vaken och ta mig hem i en hel bit, tyvärr mycket piggare än i eftermiddags. Nu ska jag bara försöka varva ner och somna. Godnatt :)