söndag 23 december 2012

Äta bitar

Lille Modig är ju 8 månader gammal nu och ska börja vänja sig vid att äta maten i bitar. Förut har jag puréat allting, men nu har jag börjat mosa med gaffel istället för att få finare bitar. Idag testade jag något nytt. Modig fick lite kokt majs till lunchen som han provade på att äta på egen hand. Det var väldigt spännande och skedde med stor koncentration! Fast hur mycket som faktiskt hamnade i munnen är svårt att säga. Det verkade som om det mesta hamnade på golvet eller i knät. Har inte tänkt på det förut, men majs är väldigt klibbigt. Allvädershunden som älskar mat, äter inte majs visade det sig. Maken tänkte därför dammsuga upp dem, men jag såg framför mig hur de fastnade i slangen. Nehej, det var bara till att torka upp.

1 kommentar:

Malin sa...

Majs och ärtor är underbart. De kam sitta och plocka länge!