fredag 28 december 2012

Tiden flyger

Nyårsafton närmar sig med stormsteg. Om några dagar är året 2012 över och det känns overkligt. Det här året har gått så fort och innehållit enormt mycket förändringar i mitt liv. Vi köpte lägenhet, Modig föddes, vi gifte oss och Modig döptes. Dagarna har passerat med en skrämmande fart och inte bara det att året snart övergår till 2013, sju dagar in på det nya året så börjar jag dessutom jobba igen och föräldraledigheten med min älskade lille Modig är till ända. Maken stannar hemma och jag tjänar brödfödan. Suck... Vill ju bara vara hemma och kramas med Modig och vara med om hans snabba utveckling. Det går ju så fort och han lär sig nya saker hela tiden! Jag vet att jag tjatar lite om det här nu, men det är det som snurrar runt i huvudet på mig för tillfället.

På söndag ska jag "rymma" lite. Jag ska hem till en kompis och hjälpa henne förbereda hennes bjudning på nyårsafton. Anledning: maken och Modig får en helt egen dag. Jag är inte där och säger vad som ska göras när. Bra övning. Speciellt för Modig som är van vid att jag i princip alltid är där. Snart kommer jag inte att vara det, då kommer jag att vara borta hela dagarna, samt vissa kvällar och helger. Mitt hjärta brister lite när jag tänker på det...

Amningen. Fortfarande ammar jag morgon på båda sidorna och kväll på favoritsidan. Måste snart testa att inte amma alls på kvällen. Planen var ju att inte amma längre när jag börjar jobba, men tiden börjar ta slut och det känns orealistiskt nu. Att minska ner till en amning per dygn kanske går att klara av. Hade jag inte börjat jobba redan nu så hade jag nog inte minskat amningen redan, utan låtit Modig själv bestämma takten för nedtrappningen. Det känns lite vemodigt att sluta amma, för det är en sån mysig stund med Modig där det liksom bara är han och jag. Men för att under lätta för maken, Modig och mina bröst så är det en nödvändighet att minska ner på det.

Ännu en dag är till ända, det nya året och jobbstarten är en dag närmare...

Inga kommentarer: