söndag 23 december 2012

Förbereda förändring

Idag har jag packat ner alla mina amningströjor bland mammakläderna. Sen ska den kartongen till svärmors vind tänkte jag. Har i princip bott i dom tröjorna sedan Modig föddes för att underlätta vid amning. Men nu ammar jag ju inte på dagen längre så då behöver jag dem inte. Nu får de ligga nedpackade tills Modig eventuellt får ett syskon. Det blir till att botanisera i den gamla garderoben igen. Jobbigare vid påklädning på morgonen. Innan har jag bara dragit på mig en av dom tröjorna och ett par byxor. Enkelt, snabbt. Fast lite kul ska det bli att använda lite andra grejer.

En annans sak jag gjorde idag var att sänka ner spjälsängen på lägsta nivån. Modig har inte börjat sätta sig eller ställa sig upp helt själv än, men allt går så himla fort så det var lika bra att få det gjort. BVC rekommenderade också att vi skulle få det gjort så snart som möjligt för att undvika eventuella olyckor.

Det är så härligt med allt som händer med Modig, hans utveckling. Jag blir ledsen när jag tänker på att jag snart måste börja jobba igen och att jag kommer att missa så himla mycket. Att inte få vara med honom och krama och pussa på honom på hela dagen. Mitt hjärta brister lite vid varje sådan tanke och för varje dag som går som för mig närmare den 7:e januari...
Men, visst kommer det att gå bra. Det inser jag. Och jag kommer att anpassa mig till situationen oavsett jag vill eller ej. Förändring kommer alltid att komma, det är bara att se den för vad den är och hantera den därefter.

Inga kommentarer: