fredag 21 december 2012

Trappa ner på amning

Tidpunkten då jag börjar jobba igen närmar sig med stormsteg. Tanken är att jag ska sluta amma innan dess för att underlätta för Modig och maken och också för att jag jobbar oregelbundna tider.

Det är dock inte så lätt att sluta bara så där. Modig fixar det. Han kan alltid få lite välling om sugbehovet sätter in. Mina bröst däremot sätter sig lite på tvären. Speciellt Modigs favoritbröst. Det fylls på och börjar ömma om han inte tömmer regelbundet. Jag har minskat mycket på amningen, men det är lite kvar. Favoritsidan blir tömt två gånger per dygn, tidig morgon, samt kväll. Det andra räcker det att tömma 1 gång per dygn, tidig morgon.

Om jag fortfarande ammar nånting när jag börjar jobba i januari, så hoppas jag att det endast är det tidiga morgonmålet som är kvar, eftersom jag alltid är hemma den tiden på dygnet oavsett arbetstider.

Nu är det avvänjning som gäller!

Inga kommentarer: