lördag 1 december 2012

Julbord med jobb

Trots föräldraledigheten så var jag inbjuden på årets "julavslutning" med jobb. Mycket trevligt tycker jag! Det blev julbord på St Gertruds i år. Gillar att gå på julbord. Min bedömning av ett bra julbord är kanske lite underlig, men jag bedömer den efter köttbullarna och efterrättsbordet. Julskinkan brukar jag undvika, för jag blir alltid besviken. Är bortskämd med min pappas (= världens godaste) kokta julskinka.

Dagens julbord började vid sillen. Det fanns många sorter och jag smakade inte på alla, men jag tyckte att utbudet var bra. Köttbullarna var jättegoda enligt min smak, det vill säga välstekta och åt det lite torrare hållet. Min egen Janssons frestelse är godare än deras dock, även om deras också var god. Alla konstiga syltor, korvar och sånt håller jag mig borta från. Min kollega som är vegetarian hade det lite trist, det fanns lite att äta, men det var verkligen inte mycket att välja på för honom. Sen kommer vi då till efterrättsbordet. Ojojoj, så besviken jag blev... Godiset var trist. Risalamaltan var slut och nästa gång jag kom var den nästan slut, så jag fick skrapa ihop lite till min tallrik. Dom var inte så snabba på att fylla på direkt. Nej, jag vill inte säga mer om det. Tråkigt, tråkigt, tråkigt... Det dom var snabba på var att komma och fråga oss om vi inte skulle ha något mer att dricka. Typ hela tiden kom det nån och frågade. Jobbigt.

Fast det var en trevlig kväll med goa kollegor och jag gick därifrån mätt och belåten, men med värkande fötter eftersom jag dumt nog ville känna mig lite festlig och tog på (för mig) höga klackskor. Men nu är jag hemma i soffan och myser med maken som spelar X-box, och fötterna ligger bekvämt vilande på vår divan.

Inga kommentarer: