söndag 23 december 2012

Förbereda övergång

Snart tar maken över föräldraledigheten. Det har jag ju nämnt ett par gånger. För att underlätta för honom med rutiner och så, så har jag gjort ett matschema för Modig med ungefärliga tider så att han har lite hållpunkter att gå efter. Sen kan det ju bli lite förskjutningar på det ena eller det andra hållet beroende på när man vaknar, hur han sover på dagen och så vidare. Här är mitt fina schema som jag knåpade ihop.


Det tillsammans med lite övningstid med Modig ska väl göra övergången så smidig som möjligt för dem båda. Planerar att sticka iväg över dagen här mellan jul och nyår alldeles ensam, utan Modig, så att maken får lite tid att testa på innan vi kör skarpt läge. Jag tycker en smidig övergång egentligen är allra viktigast för Modigs skull, för han är van att jag alltid finns där och jag har ju därför blivit den trygga hamnen. Nu måste maken kunna axla det ansvaret, vilket inte är så lätt att överta. Det har ju tagit 8 månader att komma dit där jag och Modig är idag. Håller tummarna för att allt ska gå väl och att mitt hjärta inte kommer att brista alltför mycket.

Inga kommentarer: