fredag 21 december 2012

Julförberedelser

Idag åkte vi iväg hela familjen till svärmor. Eller, jag, Modig och Allvädershunden kom lite senare för Modig sov och behövde äta lunch sen. Vi har ju ingen gran här hemma, eftersom julen kommer att firas hos svärmor. Men där finns såklart en gran och idag skulle den kläs. Maken fixade på julgransfoten och jag klädde den. Modig låg på ett täcke (eller typ ålade runt bredvid täcket) under tiden. Det var en ganska nätt liten gran, så den gick relativt fort att klä. Skönt! Inte stack jag mig på de vassa barren heller! Nu borde jag ju ha en trevlig liten bild på den fina granen, men det tänkte jag inte på då. Visserligen ser de flesta granar ganska snarlika ut, så väldigt spännande är det ju inte egentligen.

Sen åt vi kvällsmat tillsammans. När Modig började klia sig väldigt mycket i ansiktet med handryggen och blicken liksom blev sådär lite svävande insåg vi att det var dags att bege oss hemåt. Svärmor och maken tog en kort eftermiddagspromenad med hundarna medan jag klädde på Modig. Vi tog en liten paus halvvägs på med kläderna för att han inte skulle bli så varm och mitt i alltihop slocknade den lille krabaten. Han var helt lealös och sov sig igenom allt tills precis innan vi skulle in i bilen. Nu är vi hemma. Vid det här laget är han piggare än pigg och kör lite balansträning på alla fyra i soffan, trots att han har fått i sig 2 dl välling som jag tänkte skulle verka sövande på honom. Icke.

Två dagar kvar, sen är det julafton... Är det bara jag som inte riktigt fattar det?

Inga kommentarer: