måndag 10 december 2012

Mindre än en månad

Den 7:e januari börjar jag jobba igen och maken stannar hemma med Modig i 8 månader. Det är mindre än en månad tills dess... Jag bävar... Vill ju vara hemma med mitt hjärtegryn! Men, det är bara att bege sig tillbaka till ekorrhjulet... Trivs bra på mitt nuvarande jobb. Det är varierande arbetsuppgifter och jag har ett härligt gäng kollegor, men det innebär även en del oregelbundna tider, kvällar, nätter, helger. Därför har jag börjat söka nytt jobb, jobb som bara är på dagtid. Tänkte fram och tillbaka på hur jag skulle göra, men min familj är prio nr 1 och helgerna känns viktiga. Fast det är ju inte så himla lätt att hitta ett nytt jobb bara sådär. Kommer inte att hitta nåt innan januari. Ett jobb jag har sökt hade 300 sökanden. Hur stor är chansen att jag får det jobbet? Väldigt liten. Jag vet, det är bara att söka vidare. Nån gång får jag väl napp. Men tills dess får jag stå ut med mina oregelbundna tider. Tänk om jag hade kunnat vara hemma med Modig alltid. Det hade varit nåt! Men, så får man väl inte tänka i dagens upplysta samhälle?

Inga kommentarer: