onsdag 26 december 2012

Härliga jul!

Min julafton var verkligen härlig! Vi samlades från min sida och makens sida hemma hos svärmor, åt gott och tog det lugnt och stilla. Det kändes som ett avslappnat firande. Sen kom tomten med klappar. En riktigt rolig tomte som min fyraårige systerson slukade med hull och hår. Tomten hade ju några presenter till mig. Blev helt tårögd över makens presenter för det kändes så mitt i prick fastän jag inte visste om att jag önskade mig det! Fick en glassmaskin och en bok med glassrecept!

Sen fick jag ett par öronvärmare som jag hade önskat mig också. Ska testa dem idag tänkte jag!

Maken fick ett par smartphonevänliga vantar och en tröja från Stadium av mig och Modig. Nu ser man inte hur fin tröjan är för att bilden blir så plottrig, men den är väldigt fin och vintrig.

Fast mannen vann. Han köpte de bästa julklapparna tycker jag.

Modig har fått massor med fina presenter. Förutom Svinto och ett barntallriksset från IKEA som vi gav honom, så har han fått två fina gosedjur, en aktivitetsbil som man kan sparka sig fram på och gömma grejer under sitsen, en gåvagn, ett byggset i plast, 4 pyjamasar, en mössa, ett nackstöd till bilåkning utifall han somnar, en traktor med gubbe och djur som låter, ett BRIO-flygplan, en tomtehakklapp med tillhörande luva, 2 böcker och ett presentkort på Åhléns. Jag kan ha missat nåt. Massa fina och bra grejer i alla fall.

Sen sov vi kvar hos svärmor och spenderade hela juldagen hos henne i lugn och ro. Vi tog en lång och skön promenad med hundarna och åt julmat igen.

Idag är tanken att Modig ska leka med farmor medan mamma och pappa åker på mellandagsrea. Men vi har inte kommit iväg än. Just nu är maken ute med Allvädershunden och Modig ligger och sover. När han har vaknat ska vi bege oss direkt och så får han äta mat hos farmor. Annars kommer vi ju aldrig iväg.

Jag har haft en riktigt härlig jul! Vill inte återvända till vardagen riktigt än, så jag får passa på att njuta nu av denna annandag, eller vad som är kvar av den i alla fall. God Jul igen!


Inga kommentarer: