måndag 17 december 2012

Omöjliga böcker

För två veckor sedan skrev jag ett inlägg om månadens bokklubbsbok: Hotellet i hörnet av bitter och ljuv. Vi skulle egentligen vara hos S samma kväll för vår månatliga bokklubbsträff. Men S var sjuk och träffen omlokaliserades till mitt hem. Sen var det inte lämpligt körväder med en massa halka och så, så G hoppade av. Då kände vi andra att det inte var lönt att ses. Träffen sköts upp till idag. S är fortfarande sjuk, det visade sig att hon har lunginflammation. Därför omlokaliseras det till hemma hos mig igen. Så klockan 19 dyker de upp.

Eftersom träffen är här så ska jag bestämma nästa bok. Regel: det måste vara i pocketformat. Har massor med pocketböcker här hemma i bokhyllan som jag inte har läst. Gjort det misstaget förut att jag bara har valt en utan att kolla upp och sen går den inte att få tag på. Nu kollade jag upp böckerna på Adlibris och Bokus först, så att de verkligen gick att få tag på i rätt format. Men ojojoj, vad många det var som INTE gick att få tag på längre, eller som var slutsålda hos förlaget. Trist, för dom måste jag utesluta nu. Alla mina förstahandsval åkte. Tillslut, efter många om och men, lyckades jag skrapa ihop 5 st böcker som går att få tag på i pocketformat. Får hoppas att det finns någon titel som faller de andra i smaken och som de inte har läst förut.

Jag tycker det är tråkigt när böcker försvinner och blir sådär omöjliga att få tag på...

Inga kommentarer: