söndag 23 december 2012

Sista julfixet

Eftersom vi inte har julen hemma hos oss och det blir lite av ett knytkalas där var och en tar med några grejer så har inte min lott varit på ansträngande. Jag skulle koka julskinkan, fixa Janssons frestelse och ta med risgrynsgröt och grädde för att göra Ris ála malta. Risgrynsgröt på korv är gott. Fixat. Julskinkan kokades i torsdag och griljerades i fredags. Fixat. Idag var det bara Janssons frestelse kvar och jag följde mitt favoritrecept som vanligt. Lite bildbevis...



Allt det här skedde då Modig sov. Maken passade på att ta en paus och gav sig ut på en cykeltur. Medan frestelsen var inne i ugnen tog jag reda på röran jag skapat. Passade på att plocka ur diskmaskinen när jag ändå höll på. Var nästan helt klar då maken återvände och Modig slog upp sina stora, blå. Det var bara till att fixa litens lunch. Mer om det i nästa inlägg som kommer snart.


Inga kommentarer: