lördag 15 december 2012

Gottigottgott hos gateu

I somras besökte jag gateu för första gången. Blev mäkta imponerad av deras goda bakverk och har sedan dess kommit tillbaka då och då. Ikväll ska vi ha glögg- och spelkväll med några kompisar. Vi hade tänkt baka egna lussekatter, men insåg ganska snabbt idag att latheten tog överhanden. Vi orkade inte och kände inte för stressen det skulle ha medfört att hinna baka själva. Jag begav mig till gateu för att köpa något juligt med saffran. Det blev en saffranslängd. Sen såg jag deras månadens bulle... Tänkte på måttligheten och köpte en. Ringde mannen när jag kom till bilen och bad honom sätta på kaffe, så blev det fika när jag kom hem, en halv saffransknut med mandelmassa och pepparkaksfyllning var. Mmm, så god den var! Rekommenderas starkt! Och är du sugen på något gott överlag, så ta en titt in på gateu!


Inga kommentarer: