tisdag 11 december 2012

Tacksam för garage

Imorse när jag och Allvädershunden tog en morgonpromenad i vintermörkret kände jag en djup tacksamhet. En tacksamhet som bottnar i vårt beslut att välja det lite dyrare alternativet för Gröna Faran när vi flyttade till vår lägenhet. Jag talar såklart om vår garageplats. Här och där stod stackarns vuxna vid sina bilar och skrapade för allt de var värda och då tänkte jag tack och lov. Vi behöver aldrig skrapa bilen på morgonen och den blir inte lika kall som om den stod utomhus, även om det är ett kallgarage. Kom till och med att tänka på sommartider och att garaget är toppen även då, för då är den aldrig sådär äckligt varm när man ska iväg nånstans. Dessutom så sparar det ju på bilen att den inte står utomhus i ur och skur. Jo, jag är nöjd med vårt val. Det känns både tryggt och bekvämt!

Inga kommentarer: