söndag 30 december 2012

Rymningen

Idag var dagen. Dagen för rymningen. Jag kom iväg lite senare än planerat, men det gjorde inget. Var borta mellan kl 11 och 17. Modig fick vara med bara pappa hela eftermiddagen. Jag tog bussen till en väninna och hjälpte till att förbereda mat inför nyårsafton, som också blir hennes födelsedagsfirande. Det var ett bra val att åka dit. För det mesta hade jag fullt upp och hann inte tänka så mycket på hur det gick här hemma. Perfekt!

När jag kom hem var jag ju tvungen att fråga hur det hade gått för dem här hemma. Maken sa att det har gått bra. Modig har ätit mycket och sovit sina två gånger under dagen. Toppen! När jag kom hem var maten i full gång, både till oss och till Modig. När jag väntade körde jag över lägenheten med dammsugaren och satte igång en maskin tvätt. Skönt att få lite sånt fixat. Sen fick Modig äta och så åt vi. Gott var det!

Summa summarum: härlig dag, oro onödig.

Inga kommentarer: