torsdag 6 december 2012

Fyra av tio

Är mitt nr. Ja, nu undrar du säkert vad jag snackar om. Kolla in bilden nedan som jag snubblade över på facebook över världens mest lästa böcker.


Givetvis har jag tittat i Bibeln, men jag har inte läst den, det kan jag inte säga, därför går den bort. Sagan om Ringen läste jag när jag var yngre, men jag kom bara till stycket där de går in genom Morias port, så den går också bort. Jag har den i hyllan dock, som ett framtida projekt.

De fyra som jag har läst är Alkemisten (bokklubbsbok januari 2008), Da Vincikoden (ljudbok), Twilightböckerna (bara för att jag älskar filmerna och hör och häpna, jag älskar även böckerna), samt Anne Franks dagbok (för att jag ville och borde). Känns ändå rätt ok att jag har läst 40% av världens topp 10 mest lästa böcker.

Inga kommentarer: