onsdag 12 december 2012

Snöfordon

Modigs nya snöfordon!
Idag tittade svärmor förbi med en present till Modig. Hon ville inte vänta till julafton med att ge den eftersom, ja, vi bor ju i Skåne, och snön är på inga sätt garanterad vintern ut.

Jag hade pratat om att vi borde skaffa en pulka, eftersom vagnen kan vara svår att gå med när det inte är plogat ordentligt, men en pulka däremot... Vi diskuterade om makens gamla pulka hade fungerat, men den är ju för äldre barn. Sen har jag sett såna här pulkor ute. Det är ju perfekt! Högre rygg, lite kanter, spännband för ostadiga barn (som Modig). Var på loppis i söndags där de hade en äldre variant begagnad. Jag var dock för långsam, någon annan hann före. Men det gör ju inget nu!

Det är en go svärmor jag har och en go farmor Modig har! Imorgon ska pulkan premiärtestas! Lunchpromenaden med Allvädershunden, då beger vi oss ut allihop med mobilkameran i högsta hugg! Jag längtar!!!

PS. För er som är sugen på att skaffa en egen babypulka så köpte svärmor den här för 179 kr på Barnens Hus.

Inga kommentarer: