tisdag 22 mars 2011

Bloggscenen

Jag började blogga för flera år sedan egentligen, sådär lite sporadiskt och med lååånga uppehåll. Jag fattade aldrig grejen med att blogga. Förrän nu. Nu då jag har börjat engagera mig, läsa andras bloggar, kommentera dem. Bloggvärlden är som en alldeles egen social sfär där man kan finna allt stöd man behöver i livet (i princip) och jag är fast! Jag samlar på bloggar jag gillar i min läslista så att jag kan följa dem, se när det händer något. Jag får därigenom möjlighet att visa dem min uppskattning genom att kommentera; stötta, peppa, dela med mig av en bit positivism, visa medlidande, komma med råd och tips, skratta och dela glädje tillsammans och så himla mycket mera! Sen får ju jag tillbaka med samma mynt! Jag får allt det där som jag försöker ge till mina bloggkamrater! Det är fantastiskt tycker jag! Människor, någonstans i världen, som jag både känner och inte har en aning om vilka det är bryr sig om det lilla jag har präntat ned i mina bloggar! Det är inspirerande att dela den här bloggscenen med er och jag vill ge en eloge till alla bloggare som deltar i att sprida så mycket glädje från blogg till blogg! Jag vet inte om ni vet att ni gör skillnad i andra människors liv, men det gör ni faktiskt! Bara genom att skriva en kommentar till ett blogginlägg. Tänk att så lite kan betyda så mycket. :)

6 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Visst är det ganska fantastiskt. Visa bloggare jag har följt länge känns det som att jag känner personligen fast vi aldrig träffats. Jag har fått hjälp med svar på frågor, massor med tips om olika saker, uppmuntran och en gång till och med erbjudande om att låna en lägenhet i NY ;)

Sara sa...

Det är nästan som ett eget community tycker jag och det delar med sig en härlig stämning.

Ylva sa...

Hej! Har hittat hit genom Västmanländskan i skåne........Håller med om att bloggvärlden är en härlig värld..........Själv bloggar jag troget ibland och mer otroget andra perioder :) Beror nog lite på vad som sker runt omkring. Härlig hund du har :)

Sara sa...

Hej Ylva! Vad roligt att du har hittat hit!
Min hund är helt fantastisk (tycker jag, men även många andra, hihi)! Tack för komplimangen! :D

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Vilket fantastiskt inlägg om att blogga!
Jag var bara tvungen att dela med mig på Facebook.
Jag har också fastnat i bloggvärlden och tycker det är helt fantastiskt med alla nya vänner och all ny kunskap jag får ta del av.

Sara sa...

Tack för att du sprider min blogg! Det är bara ytterligare ett tecken på den härliga gemenskapen vi alla är delaktiga i här! :D