torsdag 10 mars 2011

Skjuta upp saker

Jag är proffs på att skjuta upp saker. Procrastinate är det engelska ordet för att fördröja, uppskjuta, förhala (jag gillar det engelska ordet). Nu tillbaka till sak. På tisdag (om 5 dagar) ska jag ha läst ut Den sista konkubinen av Lesley Downer eftersom det är bokklubb då. Boken är på 489 sidor och jag har fortfarande inte börjat, mer än att jag har satt in bokmärket på första sidan vill säga. Varför, varför? Jag älskar att läsa, boken ligger synlig för att jag bara ska plocka upp den och sätta igång. Men icke... Jag blir så trött på mig själv ibland så jag skulle kunna kräkas... Idag måste jag börja läsa boken, jag bara måste. Men nu hinner jag inte, för nu måste jag göra mig iordning och åka till jobb. Så mycket måsten hela tiden, suck...

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

Varför göra idag det du kan göra imorgon? typ ;)

Sara sa...

Haha, ja varför?! Det värsta är att helt hux flux så har dagen kommit och jag har inget gjort! Men jag tänker alltid att jag hinner, såklart jag hinner. :D