torsdag 10 mars 2011

Alla bloggar

Jag tycker det är roligt att hitta bloggar av så många olika kategorier av människor, jag som för ett par månader knappt hade läst någon annans blogg. Imorse när jag läste tidningen snubblade jag över en dam på 85 år (idag faktiskt, grattis) som bloggar, facebookar och har en hemsida. Dorits blogg gör det möjligt för andra människor att få en inblick i hur livet kan se ut för en 85-åring. Det är kul att läsa om damklubben, blomsterdekorationer och matiga picnicbullar! Jag har bara en levande släkting i den åldern och vi bor så långt ifrån varandra att vi ses ganska sällan. Hon brukar gå på damluncher och sjunga i kör. Skrev ju om Stigge också för inte så länge sen som fick vara med både i radio och tv eftersom han driver en blogg. Dessa aktiva, äldre pensionärerna är inspirerande tycker jag och det är kul att de får mer uppmärksamhet!

2 kommentarer:

JHH sa...

sv. Ja, jag tycker också det är en viktigt sak att hjälpa varandra med. jag tänker att det är tjusningen med bloggar, att man kan hjälpa och uppmuntra varandra.

Det är lite tanken bakom min blogg. Jag hoppas att det på något sätt hjälper andra :)

Sara sa...

Det tror jag säkerligen att den gör!